lauantai 2. marraskuuta 2013

Haaste

Lasienkulin joulu -blogista minua nakattiin haasteella ja otan sen vastaan :)

Haasteen tarkoitus on etsiä blogeja, 
joilla on alle 200 lukijaa ja kasvattaa niiden lukijakuntaa:

1. Jokaisen haastetun tulee kertoa 11 asiaa itsestään
2. Jokaisen haastetun tulee vastata 11 kysymykseen, jotka haastajasi on valinnut
3. Haastetun pitää keksiä 11 uutta kysymystä haastetulleen
4. Haastetun tulee valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa
5. Kerro, kuka sinut on haastanut ja kenet sinä haastat
6. Eikä sitten haasteta samaa blogia takaisinpäin :)

Ja tässä 11 asiaa minusta:
1. olen 25 -vuotias
2. huomenna alkaa 23. viikko esikoisen odotusta
3. En ole tänä vuonna tehnyt vielä yhtään joulukorttia!
4. Olen ujo ihminen ja pidän mielelläni blogini tunnistamattomana
5. Olen onnistunut tappamaan kaikki kukkani, jopa kaktuksen (tosin siinä asialla oli koira ja toisella kertaa imuri)
6. Olen välillä vähän suurpiirteinen ihminen enkä tee kaikkea niin pikkutarkasti kuin ehkä olisi parempi lopputuloksen kannalta
7. Vaikka olen raskaana, minulla ei ole ollut mitään mielihaluja, oikeastaan toisinpäin. On pitänyt ihan muistuttaa itseä välillä syömisestä.
8. Olen kasvanut maaseudun rauhassa ja en näe mahdottomana, että kun ostan oman talon se on kaukana kaupungin hälinästä.
9. Tykkään talvesta uuteen vuoteen saakka ja sitten alankin jo odottamaan kesää
10. Olen pienenä harrastanut mahdottomasti kaikenlaista (lentopallo, ratsastus, lintujen bongaus, hiihto ym ym), mutta nyt en harrasta vakituisesti mitään.
11. (vihdoinkin viimeinen, näitä oli yllättävän vaikea keksiä!) En ole uskonnollinen ihminen ja olen miettinyt jo pitkään kirkosta eroamista. Joulun kirkollinen puoli ei kuitenkaan minua haittaa millään tavoin, se kuuluu siihen ja ei aiheuta minussa minkäänlaista vastareaktiota :)

Ja sitten vastauksia kysymyksiin:

1. mikä on mielestäsi paras vuodenaika?
Kyllä se mahtaa kuitenkin kesä olla. Vaikka huomaan odottavani jokaista vuodenaikaa, eli jokaisella on kyllä omat vahvuutensa ja on aivan mahtavaa että meillä on neljä erilaista aikaa vuodessa.

2. Mitä toivot joulupukilta?
Yleensä en toivo mitään, mutta tänä vuonna olen keksinyt kaikenlaista mikä minulta puuttuu:
esimerkiksi pieni radio keittiöön ja pikkuhaarukoita

3. Mitä mieltä olet siitä, että joulu tulee kauppoihin jo lokakuun alussa?
Minusta se on mukavaa. Olen kaupassa töissä ja minusta on ihanaa päästä hipeltelemään kaikkia jouluisia juttuja. Tiedän, että montaa muuta se ärsyttää, mutta taidan olla ihan oikeasti jouluihminen!

4. Teetkö itse joululahjoja?
Kyllä tee jotain.

5. Mikä on joulussa tärkeintä?
Se on melko tärkeää, kun tulee se oikea joulun tunnelma. Aina se ei kuitenkaan tule, mutta sillonkin on tärkeää kun perhe on koossa ja kaikilla on mukavaa.

6. Mikä on mielestäsi paras joululaulu?
Minulla ei kyllä ole yhtä parasta laulua... Mutta nämä perinteiset kuuluu jouluun ja sitten Janne Tulkin ja Suvi Teräsniskan joululevyjä on tullut viimejouluina kuunneltua ahkerasti

7. Pidätkö enemmän vaaleasta vai punaisesta glögistä? Vaiko sinisestä? ;)
Punainen on paras, mutta se vaniljainen vaalea glögikin oli hyvää

8. Oletko juonut jo tälle vuodelle glögiä?
Kyllä olen muutaman purkillisen

9. Onko sinulla jotain perinnettä joulupäivälle?
Eipä ole mitään mitä ois "pakko" tehdä silloin, mennään fiiliksen mukaan!

10. Porkkana- vai lanttulaatikko?
Lanttu

11. Kuuluuko maksalaatikko mielestäsi joulupöytään?
Ei tänävuonna, kun en saa sitä syödä ;) Muuten kyllä voin sitä syödä myös jouluna, tykkään hirveästi maksasta!



Sitten 11. minun keksimää kysymystä:
1. Oletko jo laittanut esille jotain jouluista?
2. Oletko viettänyt joskus jollain tapaa erilaista joulua? Millaista?
3. Teetkö paljon itse jouluruokia vai ostatko valmiina?
4. Oletko käynyt tapaninpäivänä rekiajelulla
5. Jos asut kodissa  jossa asuu myös muita, miten he suhtautuvat jouluhulluuteesi?
6. Joudutko olemaan jouluna töissä?
7. Lähetätkö joulukortteja? Jos niin paljonko?
8. Käytkö joulumyyjäisissä?
9. Vietätkö joulun kotona vai jossain muualla?
10. Mikä on joulusi lempiruoka?
11. Entä makea syötävä?

Ihan 11 blogia en löytänyt haastettavaksi, mutta tässä nyt muutama:

-tiina-

1 kommentti:

  1. Voi ei olitkin juuri saanut haasteen, no tässä toinen :D
    http://jouluinenhetki.blogspot.fi

    VastaaPoista